Van online naar offline
JAAAAA!!!!
Mijn fijne praktijk is weer open!
Vanaf deze week (11 mei 2020) is één op één maatwerkbegeleiding voor technisch lezen, begrijpend lezen en spelling in mijn praktijk weer mogelijk.
Dit geldt helaas nog niet voor de groepstrajecten die in 2020 van start zouden gaan. Hopelijk kan dit in het nieuwe schooljaar gerealiseerd worden.
Schermcontact of real life contact
Ondanks dat de onlinebegeleiding boven verwachting goed verlopen is en ik heel blij ben met deze nieuwe impuls, kan ik niet wachten om iedereen weer in mijn fijne praktijk te ontvangen.
Het “echte” contact, een blik, een grapje, een lach en soms een traan. Het komt toch meer binnen dan wanneer er een scherm tussen zit.
Ik kan dus niet wachten om weer in real life te connecten.
Maar…… wel met inachtneming van het volgende:
Maatregelen
Voor de één op één maatwerkbegeleiding geldt:
- Begeleiding van kinderen in het basisonderwijs kan plaatsvinden met inachtneming van de maatregelen van de Rijksoverheid en het RIVM, dus op 1,5 meter afstand;
- Het overgaan op begeleiding in de praktijk wordt in gezamenlijk overleg besloten en schriftelijk vastgelegd;
- Wij houden onderling 1,5 meter afstand (tussen kind en mijzelf);
- Er mag één ouder mee naar binnen, waarbij 1,5 afstand wordt aangehouden. De ouder neemt plaats op de bank in de praktijkruimte en zit niet aan tafel. Broertjes en zusjes blijven waar mogelijk thuis;
- Gebruik van materialen: kinderen gebruiken hun eigen materialen. Denk aan KWeC-blokjes, pennen, potloden, stiften (kleur), gum ed. Neem dit elke sessie dus zelf mee!
- Boeken, overige materialen, tafel, stoelen, deurklinken, trapleuning en wc worden na elke sessie zorgvuldig schoongemaakt;
- Bij aanvang van de sessie wast iedereen zijn /haar handen in de praktijk gedurende ten minste 20 seconden;
- We schudden geen handen;
- Hoest/ nies in de binnenkant van de elleboog;
- Bij klachten: zowel voor mij als voor kinderen en ouders geldt dat de sessie in de praktijk niet door kan gaan als er klachten zijn als verkoudheid, niezen, hoest, keelpijn of koorts. Ook als één van de andere gezinsleden klachten heeft, gaat de sessie in de praktijk niet door! Houd hiervoor ook de RIVM richtlijnen aan.
- Vind je het zelf niet prettig om naar de praktijk te komen, dan worden in overleg de online sessies voortgezet.
Ik heb er weer zin in, jullie ook?
Heb vertrouwen
Mocht het een beetje tegenzitten en moet jouw kind weer een beetje inkomen?
Vergeet dan niet dit met jouw kind te delen:

Nieuwsgierig?
Ben jij nieuwsgierig naar wat ik voor jouw kind kan betekenen op het gebied van ondersteuning bij technisch lezen, begrijpend lezen en / of spelling?
Plan dan een gratis kennismaking in:
Review
“Ik heb eerst met Hanneke gesproken over lees- en spellingproblemen. Vanuit mijn achtergrond als leerkracht speciaal onderwijs wilde ik meer weten over haar werkwijze en visie vanuit haar achtergrond als logopedist en dyslexiebehandelaar.
Toen mijn eigen zoon steeds meer tegen lezen en spelling aan begon te lopen en van mij als ouder weinig wilde aannemen, heb ik contact opgenomen met Hanneke. Misschien dat zij als ‘vreemde’ meer kon bereiken. Kon bereiken dat Tim zelf wat meer begrip voor zijn spellingsmoeilijkheden kreeg en tegelijkertijd ook wat meer zelfvertrouwen. Gelukkig wilde Tim zelf ook graag hulp en hoe lastig hij nieuwe situaties ook vindt, het contact met Hanneke verliep vanaf moment 1 prettig. Hanneke is lief, begripvol, attent en flexibel. Het was fijn te merken dat Hanneke ook open stond voor informatie over hoe zij het beste met Tim om kon gaan.
De sfeer was luchtig en positief, er was veel afwisseling en er stond altijd wat lekkers op tafel. Hanneke heeft Tim vele dingen geleerd. Grappig, want een aantal zinnetjes zijn ook echt verankerd, zo hoor ik regelmatig ‘spieken moet’ of ‘snel lezen is niet belangrijk, goed lezen wel’. Het traject heeft Tim zelfvertrouwen gegeven en hij heeft ook didactisch een mooie sprong vooruit gemaakt. En daar is hij en zijn wij trots op en Hanneke dankbaar voor!
En terwijl we voor spelling kwamen, want daar was Tim intrinsiek voor gemotiveerd, stipte Hanneke ook zijdelings en vooral luchtig het lezen aan, omdat ook dat niet makkelijk ging. Yoleo en Passend lezen, zijn programma’s die Hanneke geïntroduceerd heeft aan hem, wat nieuwe manieren biedt om te lezen/ in aanraking te komen met boeken. En dan is er ook nog de Leesliever scheurkalender, helemaal top!”
Ik ontmoet jullie graag in mijn praktijk in Schalkhaar!
Tot snel
